메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이창수 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제49권 제3호
발행연도
2013.12
수록면
555 - 572 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates Korean high school students’ usage of phrasal verbs containing the particle up by comparing their writing with English native speakers’ writing. The results indicate that, overall, Korean high school learners use this combination with similar degrees of frequency compared to their English native speaker counterparts, but that the two groups differ in regard to the variety of verbs. In addition, whereas the Korean high school learners demonstrated a marked preference for very idiomatic phrasal verbs, the English native speaker group employed a range of less idiomatic phrasal verbs. Analysis of the meaning of the particle up shows that there are fewer instances of aspectual meaning in the Korean learner corpora. Furthermore, give up, the most commonly appearing phrasal verb containing the particle up in Korean high school learner’s writing, is employed to express a limited number of meanings when compared with the English native speakers’ writing. In terms of pedagogical implications, the results suggest that the directional and aspectual meanings of particles should be taught. This will assist Korean high school learners in more effective use of phrasal verbs in their writing.

목차

1. 서론
2. 연구방법
3. 결과
4. 토론 및 결론
참고문헌

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001068580