메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제14호
발행연도
2009.5
수록면
191 - 207 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
English phrasal verbs are difficult for non-Germanic language speakers to learn; as non-Germanic languages contain no phrasal verbs. According to Smidowicz (1997), phrasal verbs are familiar, personal, and friendly to native speakers of English, whereas they are unfamiliar, impersonal, and unfriendly to non-native speakers. The current study explored a way to help Korean participants aware of the use of phrasal verbs with the help of textual enhancement. The pretest, posttest and control group design was employed with 30 Korean students. The results show that the experimental group chose phrasal verbs more in their posttest than the control group, which may suggest the positive effect of textual enhancement. However, it is possible that there was an intervening variable involved in this research. Despite the methodological limitation, this study suggests a positive pedagogical implication for Korean EFL students' ability to learn of phrasal verbs.

목차

1. Introduction
2. Semantic Categories of Phrasal Verbs in Celce-Murcia and Larsen-Freeman
3. Textual Enhancement
4. Methodology
5. Results and Discussion
6. Limitations and Implications
References
Appendix

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-705-018374444