메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고현철 (부산대학교)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 60호
발행연도
2014.6
수록면
5 - 28 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to investigate the type 3 in the types of ‘narrationfocalization’ that is, ‘intradiegetic narrator-fixed internal focalization (‘intradiegetic narrator-fixed internal internal focalization)’ in Hong Sang-soo’ films. The results of the investigate are summarized as the following.
First, the paper investigates that Tale of Cinema, Okhee’s Film, In Another Country are related with the type 3 in the types of ‘narration-focalization’ that is, ‘intradiegetic narrator-fixed internal internal focalization(‘intradiegetic narrator-fixed internal internal focalization)’.
Second, it investigates that Tale of Cinema reveals a characteristic of postmodernism, that is, “a life imitates an art” and “no border between fiction and real”.
Third, it investigates that Okhee’s Film reveals a characteristic of postmodernism, that is, “intertextuality” and “no border of the texts”.
Fourth, the paper argues that In Another Country reveals a characteristic of postmodernism, that is, “parody” and “similitude”.
Fifth, it is claimed that the difference of between the three films that is, Tale of Cinema, Okhee’s Film, In Another Country are suited to the difference of narrative-structure and time-structure.

목차

1. 유형학과 서술학: 분석 및 해석의 관점
2. <극장전>: 허구와 실재의 경계없음
3. <옥희의 영화>: 텍스트 사이의 경계없음
4. <다른 나라에서>: 자기 패러디와 상사성
5. <극장전>-<옥희의 영화>-<다른 나라에서> 궤적의 의미
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-688-001691871