메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정연창 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제56권 제2호
발행연도
2014.5
수록면
169 - 199 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this paper is twofold. One is to study the meaning and use of the English adjective hot through analysis of hot+noun expressions in COCA. The other is to examine Korean university students’ knowledge of the meaning of hot and hot+noun expressions, and discuss its implications for language teaching and learning. The main findings of the corpus-based study of hot are as follows: First, according to the analysis of hot+noun expressions, the most prominent meaning of hot is [very high in temperature(뜨거운)], the second [spicy(매운)], and the third [sexy (섹시한)]. Second, the number of responses for the meaning of hot is in order of [뜨거운](146) > [인기있는](81) > [섹시한](65) > [매운](29). Third, the average rate of correct answers is as low as 30.6%. All these results suggest that we should teach and learn languages with focus on chunks, not on separate words.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구
Ⅲ. Hot에 관한 코퍼스 기반 분석
Ⅳ. Hot과 hot의 결합표현의 의미에 대한 대학(원)생들의 응답 분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
인용문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-800-001627402