메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국여성체육학회 한국여성체육학회지 한국여성체육학회지 제13권 제1호
발행연도
1999.9
수록면
103 - 115 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effects of group-play program on an austic child`s behaviors: stereotyped, attention deficit, and leaving-seat behaviors in a classroom setting. The method of the research was based on the A-B-A` design of the Single Subject Research methodology where A is the Baseline: B is the Intervention : and A` is the Baseline after the intervention of the experiment. The autistic child`s behavior showed following changes as the results of this experiment using a group-play called `parachute play` : First, the parachute play affected in decreasing the stereotype behavior of the autistic child in the classroom. Second, although the parachute play activity affected in increasing the duration of attention time, it did not affect in decreasing frequency of inattention of the autistic child in the classroom. Finally, the parachute play affected positively on decreasing the duration of leaving-seat behavior in a classroom. but affected negatively on decreasing frequency of leaving-seat behavior of the autistic child.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-690-002793523