메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보림 (충북대학교)
저널정보
동아시아일본학회 일본문화연구 日本文化硏究 第52輯
발행연도
2014.10
수록면
75 - 100 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study compares the Japanese university entrance examination system and the National Center Test for University Admissions (Center Test) with South Korea"s college entrance examination system and the College Scholastic Ability Test (CSAT). In particular, the recent issues of the history between Korea and Japan have provoked interest in reviewing the historical portions of the university exams. The CSAT is method for judging Korean university applicants. In contrast, the Center Test of Japan evaluates “learning achievement.” Each Japanese national university uses its own academic test in addition to the Center Test to choose applicants for admission. The reason is that they feel that World History Course B is too difficult. The situation in Korea is almost the same. Finally, the comparison also shows that there are more questions about various regions of the world, such as Africa and West Asia, on the Center Test than on the CSAT.

목차

서론
제1장 일본의 대학입시제도의 특징: 한국과의 비교를 중심으로
제2장 한국과 일본의 대학입학시험에서 역사과 평가의 특징
제3장 한국과 일본의 대학입학시험에서 세계사 문항 비교
결론
참고문헌
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-910-002857005