메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유아 (부산외국어대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第65輯
발행연도
2015.2
수록면
163 - 182 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores for methods to introduce sight translation and consecutive interpretation education utilizing Korean-Japanese or Japanese-Korean translation of newspaper editorials for prospective translators. The research compares students" translations of Korean editorials into Japanese and Japanese editorials into Korean, aiming to help students observe if their translation is free from translationese, communication-oriented and expression-oriented and produce applicable strategies. Methodologically this paper employs two different strategies: diversification and simplification and examines if the students can produce satisfactory outcomes in sight translation and consecutive translation by employing the strategies. First, diversification is defined as strategies to include diverse perspectives and interpretations in terms of expression, vocabulary and grammar. The examples reflect approaches including idiomatic expressions, diversification and generalization or clarification and grammatical choice of whether to use passive or causative, for example. Second, simplification is defined as strategies including ellipsis, contraction or reduction to deliverthe meaning of the source text fully and effectively through simpler target expressions. The examples are classified as the following two: simplification through ellipsis and simplification through contraction or reduction without significant changes of expressions or the vocabulary.

목차

Abstract
1. 서론 및 연구목적
2. 연구대상 및 방법
3. 선행연구
4. 본론
5. 결론
참고문헌
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-001286643