메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Su Jeong Kim (Seoul National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제51권 제1호
발행연도
2015.4
수록면
139 - 166 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates how learner proficiency and L1 transfer affect Korean EFL learners’ use of the high frequency verb, make. Using the Korean learner corpus of English, which is composed of 1,030 argumentative essays, the study first analyzes the use of make and compares that with the findings of Altenberg and Granger (2001). Results showed that Korean learners overuse make in produce and causative uses. Study, secondly, examines the effect of learners’ proficiency and L1 transfer on the use of make. It was found that lower-proficiency learners misuse the verb make much more frequently than advanced learners. In addition, with regard to L1 transfer, the majority of learners’ misuse result from L1 transfer and even advanced learners are not free from interlingual interference. As a result, this study demonstrates that Korean EFL learners’ errors with the use of the verb make are largely a product of L1 transfer. Pedagogical implications are provided.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Research Questions and Methods
4. Results
5. Effects of Proficiency and L1 Transfer
6. Conclusion and Implications
References

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-001395496