메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손정호 (지족중학교) 민수정 (공주대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제63권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
315 - 333 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to inquire current linguistic approaches to the Tough Construction (TC) and examine how Korean EFL learners comprehend the TCs. Taking interdisciplinary approach to the TCs, the present study investigates how the Korean EFL learners acquire the TCs and whether their comprehension develops as a result of English proficiency development. Since Korean EFL learners at the age of 13 or 14 are likely to be first exposed to TCs according to the national curricula, 180 middle school students participated in this study. The findings indicate that Korean learners of English with low proficiency demonstrate two interpretations of the TC whereas learners with high proficiency performs in a target-like way only. The findings provide some useful pedagogical implications for teaching and learning English in general and specific structures in particular for English learners of different language proficiency levels.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0