메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제28권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
401 - 426 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the use of the high-frequency verb make in the argumentative essays of American native speakers and Korean EFL learners through a corpus-based analysis. The investigation focuses on how frequently American NS students and Korean EFL learners use the verb make, how the categories of meaning differ between the two groups, and what kinds of errors are dominantly made by Korean EFL learners. The study adopts a frequency-driven quantitative approach in order to identify frequently used semantic categories of make. The quantitative approach is supported by further qualitative analysis of the instances of make as presented in each corpus, in which the differences are delineated with reference to the various categories of meaning of the verb. The findings show that Korean EFL learners overuse make compared with their native speaker counterparts in terms of the overall frequency. With regards to the sematic categories, the productive and causative uses were overused by the Korean EFL learners whereas the delexical use was underused by them. An error analysis revealed some dominant patterns of misuse of the verb by the Korean EFL learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0