메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유동훈 (독립해상법인 해상기술안전연구소)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 한국동력기계공학회지 제19권 제2호
발행연도
2015.4
수록면
64 - 69 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Marine diesel engines with high thermal efficiency and fuel diversity used for propulsive power have been taking charge of important position on marine transport. However, marine environment has recently focused on emissions such as nitrogen oxide and sulfur oxide which is generated from combustion of low grade fuels. EGR(Exhaust gas recirculation) system is one of effective methods to reduce the nitrogen oxide emission from marine diesel engines. In general, it is considered that recirculating gas influences fuel combustion and emissions in diesel engines. However, along with positive effects of EGR, the EGR system using fuels of including high sulfur concentration should be considered about re-combustion and activation of sulfur dioxide in recirculating gas. Therefore, in experimental study, an author investigates effects of sulfur dioxide mixture concentration in intake air on combustion and exhaust emission characteristics in a direct injection diesel engine. In results, change of sulfur dioxide concentrations in intake air had negligible impact on combustion chamber pressure, rate of heat release and emissions compared with effects of oxygen decreasing and carbon dioxide increasing of EGR.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 방법
3. 실험 결과 및 검토
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-550-001430855