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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이수경 (한양대학교) 김영성 (한양대학교) 윤명환 (한양대학교) 홍정표 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2015 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2015.5
수록면
1,024 - 1,028 (5page)

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As the recent cost of rare-earth material has increased, many studies to reduce the amount of rare-earth magnet used for high performance motor are carried out. MAGFINE is Dy-free Nd-bonded-magnet that can sufficiently decrease the cost of magnet used for automotive motors without compromise in output performance. The fact that that the shape of MAGFINE can be changed easily is the best advantage of MAGFINE, compared to other magnet materials. Characteristics of motors with Nd-sintered magnet and MAGFINE are compared in this paper so that MAGFINE proves suitable for automotive traction motor.

목차

Abstract
1. 서론
2. 마그파인 전동기의 출력 향상 방안
3. 2-D 유한 요소 해석 결과
4. 결론
References

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