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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
이기욱 (LG전자) 정동욱 (부산대학교) 박관수 (부산대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제64권 제7호
발행연도
2015.7
수록면
999 - 1,004 (6page)

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In this paper, the study presents the development of 34㎾ class cryogenic induction motor using LNG Pump. Operating temperature of an induction motor using LNG Main Cargo Pump is at ?163℃. Due to variation of the resistivity, these motor have different torque characteristics. So, it should design to considering the resistivity change. The most important consideration of induction machine operating is cryogenic temperature. If the temperature rise, LNG is vaporized. it is a major cause of pump failure. There are several causes of heat source like coreloss, hysterisysloss, copperloss. This paper analyzed the thermal distribution of the induction motor at rated speed operation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 상온용 유도전동기의 설계 및 동작특성
3. 극저온용 유도전동기의 설계 및 동작특성
4. 극저온 유도전동기의 열 분포 해석
5. 결론
References

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