메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박종훈 (서강대학교) 이동현 (서강대학교) 이환용 (서강대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 한국서비스경영학회 학술대회 한국서비스경영학회 2015년 춘계 학술발표대회
발행연도
2015.5
수록면
37 - 62 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine the conditions which increase the service recovery performance and decrease the intention to turnover of frontline staff in the service industries. Our study considers the empowerment and the supervisor support as such conditions. We argue that the empowerment has a positive relationship with the service recovery performance. We also propose the supervisor support strengthens such a relationship. We further argue that service recovery performance mediates between the empowerment and the intention to turnover of frontline staff. The results from our sample of 261 frontline staff in various service industries generally confirm our arguments. We discuss the implications of our findings and the direction for further studies.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형과 가설
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-325-001758886