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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최지원 (과학기술연합대학원대학교) 권태수 (과학기술연합대학원대학교) 정현승 (과학기술연합대학원대학교) 김진성 (과학기술연합대학원대학교) 곽재호 (과학기술연합대학원대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제23권 제5호
발행연도
2015.9
수록면
524 - 536 (13page)

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The paper aims to design and verify tearing tube type energy absorption device applied in tram to ensure safety in case of collision accident. Energy capacity of tearing tube is determinated based on EN15227 and Standard Collision Scenarios Criterion in Detail in Republic of Korea. Tearing tube is designed based on theoretical model suggested by X.Huang et al. and assumption by T.Y. Reddy et al. Real scale collision tests are conducted to analyze the energy absorption characteristics and deformation mode. Bending of curl tips is absorbed collision energy when curl tips and tube body are contacted to each other from the tests and we suggest and include the formula on bending of curl tips in theoretical model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 에너지흡수용량 결정
3. 테어링 튜브 모델 설계
4. 테어링 튜브 충돌 시험
5. 이론식 제안 및 검증
6. 결론
References

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