메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
朴栄淑 (釜慶大学校)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제44집
발행연도
2015.9
수록면
353 - 363 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (17)

초록· 키워드

오류제보하기
Ozaki Koyo have made plans to carry out various new attempts in order to make a new language style. At first he put to use a specific compromise style between elegance and common, that means a blending with elegance in literary composition and common in composition written in the colloquial. After that he attempted to write spoken and written nobel from 「Ninninnyobo」 to the year of Meiji 28. All of his works in that time was not the unification style with written and spoken language but left a few compromise style between elegance and common in the beginning. Aiming at this point, according to investigate his remaining speech and later years works named ?Konzikiyasya?, it was found to be as follows;
1. Items conformed on the remaining speech: He recognized the possibilities of written language style in order to higher the world of art.
2. Items conformed on 「Ninninnyobo」: Because of using written language style on physical features and spoken language style on colloquial literature, it was not pure written and spoken language style.

목차

1. 始めに
2. 尾崎紅葉の考え
3. 『金色夜叉』と言文一致の實現
4. 終りに
參考文獻
【논문초록】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-910-001952003