메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국디자인문화학회 한국디자인문화학회지 한국디자인문화학회지 제14권 제4호
발행연도
2008.12
수록면
534 - 539 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
At a point in time where many contents are being generated and disappreared without a real dangerous element in a special space called virtual space, the Second Life was created and this led to research in business, education and culture. The Second Life focus on 3D Movies that are difficult to persue in real world. I would like to introduces the technology and the method concerning the solid image taking a picture and production well in the seen research (announcement) by a special virtual space named Secand Life as the genre that is called Machinima. This genre is called Machinima and I would like to introduces the technology and the method for creating 3D Movies in special virtual space called the Second Life.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0