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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
박용욱 (충북대학교) 주진원 (충북대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 창립 70주년 기념 학술대회
발행연도
2015.11
수록면
1,612 - 1,615 (4page)

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Wheel dynamometer measures load of wheel shaft during drive. We analyze structure of wheel dynamometer and proposes better design. Conventional design of Wheel dynamometer include four beam structure owing to decrease of interference error. However, it is unstable in variety of conditions. This paper put forward several shapes or beam type and form of slit, and study it. On the other side, interference errors were minimized by using wheatstone bridge circuit of data on the finite element analysis. Also we’ll use shear strain type gauges and draw graphs of strain contour on many forms of wheel dynamometer they are suitable.

목차

Abstract
1. 서론
2. 휠 동력계의 형상과 성능의 관계
3. 휠 동력계 설계
4. 결론
참고문헌

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