메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제71집
발행연도
2014.12
수록면
175 - 196 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed Korean EFL learners’ usage patterns of cohesive devices across three writing genres. Specifically, the usage patterns of conjunctions in narrative writing produced by intermediate and low-level participants were compared. The analysis of the data showed that the mean differences between the two groups in terms of frequency rates of conjunctions in narrative writing were not statistically significant. The overall mean differences of intermediate-level participants`` conjunction use in narrative and descriptive writing were not statistically significant, whereas the mean differences of low-level participants’ conjunction use in narrative and expository writing were statistically significant. Detailed analysis of quantitative and qualitative data indicated that the current participants were not necessarily influenced by their English proficiency levels or by genre when using conjunctions. The research findings are expected to provide language instructors and researchers with in-depth information about nonnative writers’ usage patterns of conjunctions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002521286