메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제71집
발행연도
2014.12
수록면
197 - 216 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Many Korean EFL teachers are skeptical about the efficiency of level-based class, regarding low-level students. The purpose of this study was to examine the effectiveness of level-based class on Korean EFL learners`` academic achievement. Data were collected from a total of 376 high school students and analyzed through t-tests and ANCOVA (analyses of covariance). The data confirmed that level-based class was effective for low-level students as well as for high-level students. According to the results of ANCOVA, the low-level students`` and the high-level students`` improvements were statistically significant, compared with that of non-level-based class. It should be noted that the low-level students`` academic scores were improved more than high-level students``. These results indicate that Korean EFL teachers may have confidence in the efficiency of level- based class, especially with low-level students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002521302