메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광연구학회 관광연구저널 관광연구저널 제29권 제10호
발행연도
2015.10
수록면
57 - 63 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the effects of counterfactual thinking on customer’s behavioral responses (i.e., regret and disappointment) to a failed service encounter. Where, counterfactual thinking enables people to generate imaginable alternatives which would undo what has actually happened. Regret stems from wrong decisions and is typically associated with self-blame. Disappointment, however, stems from disconfirmed expectancies and is typically associated with blaming others or circumstances. Researcher expected to generate of counterfactual thinking, regret and disappointment in the service failure. Respondents are undergraduate students of department of hotel management of Cheongju University, Chungbuk, Republic of Korea. In a vignette study, following service failure were manipulated to observe the participants’ counterfactual response; a number of counterfactual thinking (a number of counterfactual alternative generated), and subsequent emotional reactions (regret and disappointment). 200 student samples analyzed by T-test, Repeated Measure ANOVA. The results indicated that the generated number of counterfactual thinking alternatives. And the regret and disappointment are related to counterfactual thinking in response to service failure. The results of this study discussed research implications and limitations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-002708854