메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심보경 (한림대학교) 윤인선 (한림대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제39호
발행연도
2016.4
수록면
189 - 210 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to explore the probability of using a book club for the development of reading and debate ability among undergraduates. This study investigated the participants in ‘2015 Hallym University Symbious Book Club’ in regard to their motivations to attend, reading topics of interest, and plans to perform reading activities. On the basis of the investigation, the ultimate goal of this study was to make suggestions for an effective management of a book club with autonomy and durability for the pedagogical purposes. According to the investigation, the participants seemed to understand the value of reading and debate ability. However, most of them appeared to have problems choosing books or topics appropriate for them. First, this study suggested that reading and debate activities be compatible with the reading process. Also, a book club using an evaluational and creative reading process needs to select debate themes consistently. Finally, this study suggested that to secure autonomy and durability, a book club should have a prior mentoring, a reconstitution of a must-reading list and a guide book, and a reading to debate program.

목차

1. 대학 독서토론 교육과 북클럽
2. 북클럽 참여동기 및 신청주제 분석
3. 독서능력에 따른 북클럽 활동 양상
4. 독서토론 능력 향상을 위한 북클럽 운영방안
5. 결론
References

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-002878792