메뉴 건너뛰기
Library Notice
Institutional Access
If you certify, you can access the articles for free.
Check out your institutions.
ex)Hankuk University, Nuri Motors
Log in Register Help KOR
Subject

A Study on influence of Amateur Golf Club Members Motive of Participation in Overseas Golf, and Overseas Golf Service Quality have an influence on Customer Satisfaction & Revisit
Recommendations
Search
Questions

아마추어 골프 동호인의 해외골프 참여동기, 서비스품질 인식이 고객만족 및 재방문에 미치는 영향

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Cho, Tae-Soo (동국대학교)
Journal
The Korean Society Of Sports Science Korean Journal of Sports Science Vol.25 No.2 KCI Accredited Journals
Published
2016.4
Pages
533 - 550 (18page)

Usage

cover
📌
Topic
이 연구는 아마추어 골프 동호인의 해외골프 참여 동기와 서비스 품질이 고객 만족 및 재방문 의사에 미치는 영향을 분석하는 것을 목표로 한다.
📖
Background
이 연구의 목적은 해외골프 참여 증가에 따른 고객 만족도와 재방문 의도를 높이기 위한 경영 전략을 제시하는 것이다.
🔬
Method
연구는 2014년 9월부터 2015년 8월까지 하나투어 골프 투어 행사 참여 아마추어 골프 동호인을 대상으로 설문조사를 통해 데이터를 수집하였다.
🏆
Result
연구 결과, 참여 동기는 고객 만족에 긍정적 영향을 미치며, 고객 만족은 재방문 의사에도 긍정적인 영향을 미친다고 나타났다.
A Study on influence of Amateur Golf Club Members Motive of Participation in Overseas Golf, and Overseas Golf Service Quality have an influence on Customer Satisfaction & Revisit
Ask AI
Recommendations
Search
Questions

Abstract· Keywords

Report Errors
The purpose of this study is to provide the basic data on business (which is) strategically helpful to ultimate business principles domestic golf course must have by analyzing the relations, in which an amateur golf club members" motive of participation in overseas golf courses and their overseas golf courses-provided service quality have an influence on customer satisfaction, and comparing the analyzed data with the business reality of the domestic golf course industry; accordingly, this study carried out this research using a questionnaire and scientific statistical analysis. and the results as follows: First, in amateur golf club members" motive of participation of Hypothesis 1, educational attributes, deviance and amusement were found to have a positive influence on customer satisfaction. Second, in overseas golf courses-provided service quality of Hypothesis 2, response, certainty, tangibility and reliability were all found to have a positive influence on customer satisfaction. Third, customer satisfaction of Hypothesis 3 was found to have a positive influence on revisit intention.

AI Summary

Topic

이 연구는 아마추어 골프 동호인의 해외골프 참여 동기와 서비스 품질이 고객 만족 및 재방문 의사에 미치는 영향을 분석하는 것을 목표로 한다.

Background

이 연구의 목적은 해외골프 참여 증가에 따른 고객 만족도와 재방문 의도를 높이기 위한 경영 전략을 제시하는 것이다.

Method

연구는 2014년 9월부터 2015년 8월까지 하나투어 골프 투어 행사 참여 아마추어 골프 동호인을 대상으로 설문조사를 통해 데이터를 수집하였다.

Result

연구 결과, 참여 동기는 고객 만족에 긍정적 영향을 미치며, 고객 만족은 재방문 의사에도 긍정적인 영향을 미친다고 나타났다.

주요내용

Contents

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

References (74)

Add References

Recommendations

It is an article recommended by DBpia according to the article similarity. Check out the related articles!

Related Authors

Frequently Viewed Together

Recently viewed articles

Comments(0)

0

Write first comments.

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-002885499