메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yoon-Kyu Kim (Korea National University of Education) Hyunsong Chung (Korea National University of Education) Sang-Ki Lee (Korea National University of Education)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.16 Number.2
발행연도
2016.6
수록면
359 - 382 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To identify the features of ELF in the Asian context, this study examined how non-understanding in communication is indicated and responded to in Asian ELF speakers" discourse. Analysis of 34 pair conversations revealed relatively infrequent occurrences of communication breakdowns in need of a negotiation process. In moments of non-understanding, troubles in comprehension were indicated using the means of echoing, explicit indication, inappropriate response, and nonverbal response. The ELF speakers were also found to deploy a more proactive strategy of formulating specific clarification questions and statements to precisely articulate the matter causing the non-understanding. Responses offered to resolve the trouble sources took the forms of expansion, repetition, and rephrasing. Additionally, full explanation was adopted to elaborate on the information necessary to clarify the trouble point. Based on the findings of the study, some pedagogical suggestions are made with relevance to ELF.

목차

1. Introduction
2. Background of Study
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-705-000869797