메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김효석 (순천향대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제3집
발행연도
2016.6
수록면
155 - 176 (22page)
DOI
10.24173/jge.2016.06.3.155

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis is to investigate effectiveness of face to face correction in a general writing class of college, and to find right teaching method and instruction model. Advantages of face to face correction compared with other corrections are as follows.
First, face to face correction considers a position of learners rather than a position of professors. Above all things, face to face correction can teach and correct writing 1:1, coming face to face, so can be more detailed than other corrections. In addition, graded education is possible according to writing characteristics of individual students in face to face correction, so this correction is effective correction exceeding general and conventional correction. Second, face to face correction is targeting writing, but can be paired with speaking education. Third, face to face correction helps direct emotional consensus between professor and student through writing. This can be connected to a mentoring system of college.
Therefore, colleges should expand writing class using correction to be connected to correction education until the upper grades. It should not be just one-off thing, and correction class of writing related to major should be continued. In addition, to make learners fix a subject themselves, various methods from brainstorming to group discussion should be used. Learners should feel accomplishment by fixing writing material they want to write, organizing writing, and completing a whole piece of writing. Face to face correction is the most effective method to acquire and train this writing course.

목차

1. 연구의 목적과 대면첨삭 수업의 필요성
2. 기존 연구사 검토
3. 대학 첨삭수업의 현실과 개선방안
4. 대면 첨삭 수업의 실례와 수업모형 제시
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-005-002069038