메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이영애 (한라대)
저널정보
한국동서비교문학학회 동서비교문학저널 동서비교문학저널 제39호
발행연도
2017.3
수록면
165 - 187 (23page)
DOI
10.29324/jewcl.2017.03.39.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine Barbara Kingsolver’s Prodigal Summer and Hangang’s The Vegetarian from the narrative structure and the perspective of ecofeminism. First, two novels’ three story lines are as follows; Prodigal Summer consists of “Predators,” “Moth Love,” and “Old Chestnuts” and The Vegetarian is a sequence novel that is composed of “The Vegetarian,” “Mongolian Spot,” and “Wooden Flames.” Each story not only makes itself an individual and independent story, but also completes the novel as a series.
Second, the protagonists, Deanna, Lusa, and Nannie from Prodigal Summer sensed the value of ecological interdependency which made Deanna start her life again in Zebulon County, Lusa finally become “Miz Widener,” and Nannie keep organic farming. In Prodigal Summer, it is clear that women and nature are connected each other, so being a woman means to share cosmological knowledge and have an authority to understand human and nature. Younghye from The Vegetarian shows her sublime process to be a tree. She denies to eat meat, integrates sexually with her brother-in-law, and finally becomes a part of nature. Kingsolver and Hangang clearly show the interconnection between natural and human world through intertwined narratives.

목차

I. 서론
II. 본론
III. 결론
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0