메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김명숙 (세명대학교)
저널정보
한국간호교육학회 한국간호교육학회지 한국간호교육학회지 제23권 제2호
발행연도
2017.5
수록면
184 - 193 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study examined the effects of self-leadership and critical thinking disposition on adaptation to college among nursing students. Methods: A descriptive study was conducted with 325 nursing students using a self-report questionnaire. Data were analyzed using a t-test, one way ANOVA, Scheffė test, Pearson correlation coefficients, and stepwise multiple regression analysis with SPSS 20.0. Results: The mean score of college adaptation was 3.22. Significant predictor variables affecting adaptation to college were satisfaction in major (ß=.45, p<.001), behavior-focused strategies (ß=.16, p<.001), leadership level (ß=.15, p=.003), and grade (ß=.11, p=.016). The explanation power of this regression model was 32.2% and was statistically significant (F=64.60, p<.001). Conclusion: The results of this study indicated that an effective college adaptation program should be developed by including improvement of satisfaction in major, behavior-focused strategies, and leadership level.

목차

서론
연구 방법
연구 결과
논의
결론 및 제언
References

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0