메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyeson Park (Keimyung University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제81집
발행연도
2017.6
수록면
109 - 131 (23page)
DOI
10.21296/jls.2017.06.81.109

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Building upon the attention paid to the significant role of the noun phrase (NP) as an indicator of advanced academic literacy and a useful assessment tool for written language development, this study examines the distribution and structure of NPs in essays written by Korean university freshmen. Utilizing a developmental stage index of the NP adapted from Biber, Gray, and Poonpon (2011), we analyzed a small learner corpus, producing the following results: 1) the quantity of NPs produced by the learners was not an indicator of either L2 proficiency or text type, 2) the complexity of modification structure and the length of NPs varied across L2 proficiency levels, 3) the majority of the modifiers used by the learners belonged to the first and second stage of the developmental stage index, with very few instances of modifiers from stages 3 and 4, and 4) the higher level learners’ use of modifiers exhibited their developing awareness of generic features of academic English.

목차

1. Introduction
2. Previous Studies
3. Data Analysis and Results
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-000967820