지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Initial Formulaic Sequence Approach for EFL Learners: Based on Film Corpus-Based Patterns
영상영어교육(STEM Journal)
2020 .01
Formulaic Expressions of Korean Academic Texts
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2022 .11
L2 Learners’ Knowledge of Formulaic Sequences in English: Is the Familiar Always Accurate?
언어학
2015 .08
정형화 배열을 활용한 통합적 어휘교육 제안
영어학연구
2015 .01
코퍼스를 활용한 정형어구 학습이 고등학교 학습자의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향
Foreign Languages Education
2020 .01
학문목적 한국어 학습자를 대상으로 정형화된 표현 사용의 쓰기 교육 효과 연구
언어사실과 관점
2015 .01
Revised 4/3/2 Task: Fluency Training with Formulaic Language in the EFL Classroom
Journal of Asia TEFL
2021 .12
한국어 교육 항목으로서 ‘아니다’ 정형표현의 의미와 기능
한말연구
2021 .01
The Effects of Decomposability on L2 Learners’ Comprehension and Translation of Formulaic Sequences in English*
영어학연구
2016 .01
중급 학문 목적 한국어 학습자의 표현 문형 사용 연구 - 논증적 텍스트를 중심으로 -
언어사실과 관점
2020 .01
Formulaic Sequences as Frames to Facilitate EFL College Students with Engineering Majors in Oral Presentations
Journal of Asia TEFL
2022 .06
Acquisition of Formulaic Sequences in an English-Speaking Country: A Longitudinal Case Study
언어와 정보사회
2015 .07
4개 분야 한국어 학술텍스트에 나타난 정형표현 비교
언어사실과 관점
2016 .01
Processing of English Formulas by L1, L2, and Bilingual English Speakers Based on Formulaicity and Formula Type
Journal of Asia TEFL
2021 .12
Automaticity in Writing: Investigating Positive Effects of Applying Formulaic Language in the L2 Writing Process
영어학
2022 .01
The Paradox of Kellis (Western Egyptian Desert)
서양고전학연구
2019 .12
한국어 정형 표현 선정의 기준과 쟁점 : 연결어미 ‘-면’ 포함 정형 표현의 사례를 중심으로
한글
2019 .12
Learner Language Analysis: A Case Study of a Chinese EFL Student
Journal of Asia TEFL
2019 .01
A Study on Enhancing English Proficiency Through Films: Focusing on Chef
영상영어교육(STEM Journal)
2017 .01
The Use of the Verb Make in the Corpora of American NS Students and Korean EFL Learners
영어영문학21
2015 .01
0