메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yeonhwa Park (Chonnam National University) Mun-Hong Choe (Chonnam National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제88집
발행연도
2019.3
수록면
155 - 181 (27page)
DOI
10.21296/jls.2019.3.88.155

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the extent to which Korean EFL learners make use of formulaic language in comparison with that of English L1 speakers. With reference to the PHRASE List proposed by Martinez and Schmitt (2012), the corpora of speaking and writing samples of English L1 speakers and Korean EFL learners from the International Corpus Network of Asian Learners of English were analysed. The results show that Korean students use a comparatively small number of formulaic expressions, and use them far less frequently than L1 speakers in all the three categories examined: verb groups, modalization, and connectives. They also tend to use a few items overly frequently for an extended range of functions. These imply that formulaic language is an important factor in the variation and development of L2 communicative competence and therefore raising students’ awareness of its forms and functions should be an integral part of instruction.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000789304