메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김용호 (현대모비스) 유주성 (현대모비스) 채승희 (현대모비스) 박형근 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2017 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2017.5
수록면
1,139 - 1,145 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents improved method for analyze correlation of loss density and coil temperature for a motor size design. Because the current density is unable to reflect on laminating direction of the motor, the conventional method to estimate the temperature of the motor coil considering input current density is limited. The improved method which considers the lamination length and the amount of loss can reflect the cooling phenomenon of the motor. Thus, it can increase the prediction curacy of the coil temperature. In this paper, the heating and cooling characteristics are made into a numerical formula using the heat equivalent circuit. After then, the loss produced by the coil is divided into the flow channel to the cooling system so that the loss per cooling area can be determined to predict the temperature. The performances of the improved method are analyzed and compared with those of the conventional method. Lastly, the result of the both method are compared with the experimental results to verify the validity of the proposed design process.

목차

Abstract
1. 서론
2. 손실밀도를 이용한 모터 설계
3. 모터 사이즈 설계 신뢰성 검증
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-556-001001583