메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤화영 (인하대학교) 박덕유 (인하대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제44호
발행연도
2017.7
수록면
309 - 334 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to apply an instructional model within the framework of Multiple Intelligence(MI) theory and investigate impact of implementing the MI-based instruction in Korean language education. For this purpose, the classroom was restructured to create MI activity centers based on individual intelligences. First, teachers are suggested using MI class opening activities for students who possess strength on different area of intelligences. Before starting class, the classroom can be divided either into intra MI classroom or into inter MI classroom. Secondly, Korean Language teachers can make MI lesson plans using “Youn’s MI Dabige model” (1. Determine MI lesson objectives. 2. Ask MI lesson objectives. 3. Brainstorm MI activities. 4. Invent MI activities. 5. Give MI lessons. 6. Evaluate MI lessons). Finally, MI lessons can be developed through nested, webbed, and nest-web mixed integrated curriculum models. It is concluded that teachers need to use students’ intelligence profiles. There are many ways of learning, but the best way is to use one’s strongest intellectual ability. The efficiency of Korean language education can be enhanced by utilizing learners’ multiple intelligences.

목차

1. 서론
2. 다중지능 이론과 교육
3. 다중지능 이론을 활용한 수업 계획과 학습 모형
4. 결론
References

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001196702