메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤화영 (인하대학교) 박혜경 (인하대학교) 박덕유 (인하대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제52호
발행연도
2019.7
수록면
127 - 154 (28page)
DOI
10.17002/sil..52.201907.127

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to apply the Multiple Intelligence (MI) theory to the Korean Language Education in the 4<SUP>th</SUP> Industrial Revolution and investigate the needs of implementing the MI-based instruction and the way of Korean Language Education. For this purpose, this paper focused on Ethical and Ideological Intelligences and Creative and Instrumental Intelligences out of the MI. Four kinds of suggestion are provided in this paper. First, the students should be given an opportunity to discover and develop their strongest intellectual competences. Second, the teachers should be curriculum expert, counselor and career coach. Third, Korean Language Education should organize the curriculum to enhance students’ creative and convergence competencies using MI. Finally, Korean Language Education should consider the students first and how to teach, instead of what to teach. This is the education paradigm shift in the new era of Artificial Intelligence.

목차

1. 서론
2. 다중지능 이론과 4차 산업혁명
3. 다중지능 이론
4. 다중지능 이론을 적용한 인공지능 시대의 한국어 교육
5. 결론
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-705-000940337