메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강순주 (건국대학교) 이슬지 (건국대학교)
저널정보
한국주거학회 한국주거학회논문집 한국주거학회논문집 제28권 제5호
발행연도
2017.10
수록면
73 - 82 (10page)
DOI
10.6107/JKHA.2017.28.5.073

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to seek of the role of management entity through the analysis of condominium management service needs and consciousness of management. The research was done by surveying condominium residents living in Seoul Metropolitan region in March, 2017. A total of 248 questionnaires were analyzed using IBM SPSS statistical software 21. Results of the research can be summarized as follows: (1) Management services are classified into three types: “Community activation service” “General management service”, and “Specialized management service”. (2) The type of management service is demanded in the order of “General management service”, “Community activation service”, and “Specialized management service”. (3) Most condominium residents submit to the cost of additional management services, whereas opinions are divided according to the burden method that is associated with the service items. (4) In the case of the management work satisfaction, maintenance management satisfaction is high, but the satisfaction of life management and operation management is relatively insufficient. The higher the degree of management work satisfaction, the more awareness and interest there in management work. The higher the awareness of management work, the more interest and participation there is in management.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 아파트 관리서비스 요구도 분석
IV. 결론
REFERENCES

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-595-001402603