메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하재필 (경상대학교) 심윤 (경상대학교) 하제현 (계명대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.10
수록면
467 - 482 (16page)
DOI
10.35159/kjss.2017.10.26.5.467

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With the prevalence of mobile Internet service, more and more sport fans are turning their attention to mobile sport websites. With that in mind, this study aimed to examine the relationship between mobile sport website quality and its outcome factors which are m-trust, m-satisfaction, m-loyalty, and actual sport consumption behavior. A total of 257 usable surveys were collected from students at two universities in the United States. Data were analyzed with structural equation modeling (SEM) using SPSS 22.0 and Amos 18.0. Results of the current study are as follows: First, personalization/customization was the most important quality factor out of the six. Second, the overall M-SWQ had significant direct impacts on M-trust and M-satisfaction. Third, M-trust had a significant direct impact on M-satisfaction. Fourth, while M-Trust did not directly influence M-Loyalty, M-Satisfaction had a direct effect on M-Trust. However, M-Trust indirectly influenced M-Loyalty through M-Satisfaction. Lastly, M-Trust significantly influenced actual use of mobile sport website. The findings of the current study would serve as an initial entry point in understanding of how sport fans perceive the quality of mobile sport website. Thus, it is critical for sport marketers to enhance the quality of mobile sport websites when constructing and managing them.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 가설
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과
Ⅴ. 논의
Ⅵ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0