메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지은 (서울대학교) 정혜린 (서울대학교) 박혜준 (서울대학교) 이순형 (서울대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제38권 제5호
발행연도
2017.10
수록면
19 - 32 (16page)
DOI
10.5723/kjcs.2017.38.5.19

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: This study examined the structural relationship of child community center support, problem-solving abilities, peer relationships, and school adjustment among adolescents, focusing on the mediational effects of problem-solving abilities and peer relationships.
Methods: The study used data from the Community Child Center’s 2015 Child Panel Survey to analyze second-wave data collected from adolescents in the eighth grade.
Results: The results of this study show that the child community center’s support had a direct effect on problem-solving abilities and peer relationships and had a direct and indirect effect on school adjustment.
Conclusion: The results from this study suggest that the child center provides important social support for school adjustment and promotes problem-solving abilitie and peer relationships among low-income adolescents.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의 및 결론
References

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-598-001395339