메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
트렁 헝남 (Mokpo Maritime University) 김진형 (MAN Diesel & Turbo Korea) 이돈출 (Mokpo Maritime University)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회논문집 한국소음진동공학회논문집 제27권 제6호 통권 238호(특별호)
발행연도
2017.11
수록면
677 - 683 (7page)
DOI
10.5050/KSNVE.2017.27.6.677

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Nowadays, compact marine propulsion diesel engine with five or six-cylinders and having lower maximum continuous rating (MCR) are given much preference. Increased propeller efficiency and lower repair and maintenance costs are some of its advantages that led engine makers to develop their own designs. However, the occurrence of barred speed range contributes to the cumulative fatigue due to torsional vibration on the intermediate shaft. Hence, tuning torsional vibration damper and high tensile intermediate shaft are normally installed to more the peak resonances at lower speed range away from MCR on these engine types. In this paper, a 5-cylinder 5G70ME engine and a 6-cylinder W6X72 engine were used as experimental models to confirm the torsional vibration characteristics through theoretical analysis and actual measurement data. The Dynamic Limit Function and Delta Bypass Tuning technologies were applied on 5G70ME and W6X72 engine respectively during the barred speed range passing test in accordance with the IACS Regulations 2015 amendments. Experimental results are presented herein.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 비틀림진동에 대한 방진 대책
3. 축계시스템의 구성과 비틀림진동 해석
4. 실선 실험과 고찰
5. 결론
References

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-424-001412014