메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강영아 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제59권 제4호
발행연도
2017.11
수록면
1 - 17 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to examine the heroine’s ‘pornography literacy’ as empowerment in Sarah Waters’s Fingersmith. In this provocative Neo-victorian text, Maud’s pornography literacy-her capability of appropriating pornography-enables her to articulate woman’s sexual desires, which was strictly prohibited in the Victorian era. As she is forced to wear white leather gloves and a petticoat restraining her body all the time, Lady Maud’s compulsory reading of pornography reveals her suppressed status. However, while reading pornographic texts and acquiring knowledge of female sexuality other than heterosexuality, Maud gradually comes to acknowledge her sexual desires for her maid Sue. As a result, she challenges and defies patriarchal Uncle Lilly, deceitful husband Rivers and even her matriarchal mother Mrs. Sucksby, all of whom have tried to dominate and exploit her body and sexuality. After all, Maud’s writing pornography from a woman’s perspective represents the possibilities of women’s appropriation and resistance as well as subjection to patriarchal and heterosexual pornography.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-840-001490307