메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seong Man Park (Dankook University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제46호
발행연도
2018.1
수록면
335 - 356 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The meaning of mother tongue speakers or the meaning of a mother tongue should be clearly defined in order to understand the concept of bi- or multilinguals within multilingual societies. Thus, the objective of this research is to investigate Korean immigrant youth’s perspectives on a mother tongue, bilingualism, and tri-lingualism through a questionnaire and semi-structured qualitative interviewing within the multilingual Montreal context, where two majority languages (i.e., French & English) exist along with their heritage language (i.e., Korean) in the host society, focusing on environmental and social factors. In addition, it is generally assumed that bi- or multilingual skills are required as an asset to the Korean society in a global world; however, it is not easy to find specified definitions of bi- or multilinguals and their respective skills. In this regard, this study provides some implications for the Korean society which has become the multilingual society. Some implications for the multilingual Korean society are briefly touched on in this study.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Findings
5. Conclusion and implications
References

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001769001