메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여호근 (동의대학교) 이미란 이연우 (동의대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제30권 제2호(통권 제126호)
발행연도
2018.2
수록면
347 - 366 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
These areas pertained to their trust and satisfaction regarding such a type of coffee shop; the effects of emotion on trust of coffee shop; and the effects of trust and satisfaction on revisit and recommendation intention. To archives these objectives, this study conducted a survey of coffee shop users residing in the Busan area from September 15 to October 20, 2017. A total of 246 questionnaires completed responses(effective sample) were analyzed. The collected data were analyzed by frequency, factor, reliability and correlation analysis, and structural equation modeling using the SPSS/AMOS 23 statistical program. The results of this study can be summarized as follow. First, customer’ negative emotions about coffee shop did not have significant effects on their trust. Conversely, positive emotions were found to have significant effects on trust, which suggested that customers who expressed more positive emotions have about coffee shop conveyed greater trust in them. Second, customer satisfaction with coffee shops increases as they have more positive emotions about them. This suggests that consumers’ trust in coffee shop is an antecedent factor that plays an important role in revisits and the securing of regular customers.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 실증분석 결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-001821033