지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
교원정책 평가연구 : 유치원 교사를 중심으로
한국보육학회지
2005 .06
유아교육정책 평가연구 : 직무영역을 중심으로
한국보육학회지
2004 .06
Creating a Better Quality of life for Young Children in Korea : Analyses of and Recommendations for the Korean Early Childhood Education Identity
International Journal of Early Childhood Education
2004 .01
The Policy Trend and Present Issues in Early Childhood Education and Childhood Care in Japan
International Journal of Early Childhood Education
2004 .01
Current State Analysis and Development Plan of Early Childhood Education for Enforcement of Basic Education in Korea
International Journal of Early Childhood Education
2007 .01
보육정책 평가연구
한국보육학회지
2003 .12
Rethinking Kindergarten Education in the Republic of Korea: Based on the Assessment Practices
International Journal of Early Childhood Education
2010 .01
유아교육
아동학회지
2009 .12
불교 유아교육 관련 연구동향 분석
교육과학연구
2014 .12
Teachers' Preparation and Quality of Early Childhood Programs
International Journal of Early Childhood Education
2004 .01
The Development and Effects of a Teaching-Learning Model for Early Childhood Pre-service Teachers' Early Childhood Economic Education
International Journal of Early Childhood Education
2011 .01
유아교육 환경의 질에 따른 교사행동에 관한 연구조사
한국영유아보육학
2000 .03
유아 교사교육 방법으로서의 자기주도학습론에 대한 적용 가능성 탐색
한국보육학회지
2003 .12
유아교육에 대한 성인의 인식
한국영유아보육학
2004 .06
Time Series Analysis and Numerical Estimate of Future Early Childhood Education Teachers in Taiwan
International Journal of Early Childhood Education
2005 .01
생태유아교육 연구 동향 분석
한국보육학회지
2009 .03
유아교육기관 유형이 부모의 유아교육공동체 인식에 미치는 영향 : 부모의 유아교사자질 인식의 매개효과
유아교육학논집
2017 .04
Implementing Multicultural Education for Young Children in South Korea: Early Childhood Teachers’ Needs
International Journal of Early Childhood Education
2015 .01
Pedagogy and Subject Matter Knowledge in Early Childhood Teacher Education: Dewey, Kilpatrick, and Bestor
International Journal of Early Childhood Education
2016 .01
0