메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seojin Kim (Hanyang University) Yuah V. (Hanyang University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제85집
발행연도
2018.6
수록면
25 - 50 (26page)
DOI
10.21296/jls.2018.06.85.25

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to examine 84 middle school learners’ lexical profiles, academic motivation, and post-instructional reflections of a reading course. After the learners were involved in reading themebased books based on Lexile levels and writing for post-reading controlled writing tasks, the learners were asked to respond to questionnaires on academic motivation and a reflection of the course. The results were triangulated by semi-structured interviews with 14 learners. An analysis of learner writing products with RANGE GSL/AWL indicated that their percentage of words at the 2nd 1,000 and ‘Not in the list’ level had increased at a statistically significant level. Academic motivation analyzed with paired t-tests indicated a significant difference only for ‘amotivation’ by the end of the semester. Learners’ reflection of the course provided further understanding of the reading course for improved reading ability and motivation.

목차

1. Introduction
2. Background
3. Methods
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-003107551