메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민영 (부산외국어대학교)
저널정보
중국문화연구학회 중국문화연구 中國文化硏究 第41輯
발행연도
2018.8
수록면
297 - 318 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, focused on problems that appeared in the course of cooperation classes between Chinese and Korean teachers invited through the CPIK project. Chinese language classes run by Korean teachers and Chinese teachers co-teaching can affect the quality of the performance of the lessons. Therefore, teacher training needs to be systematically conducted in order to effectively operate collaborative classes. It is proposed to improve the existing single-operated training programs and systematically operate them. The author proposes a system of Link training program contents, Feedback through maintenance training and intermediate inspection, Support for research activities to enhance teachers’ professionalism. The system is expected to be used in many ways to enhance educational performance, improve the quality of education, and enhance the professional ability of Chinese language education. The ‘Korean and Chinese teachers Collaborative Education System’ presented in this paper proposed that the training program be systematized into a series of courses. Therefore, research on the future direction of program construction and teacher cooperation education and research activities at each stage should be continuously discussed.

목차

1. 서론
2. 중국인 교사 초청 현황 및 문제점 분석
3. 협력형 교육연수 시스템 개선방안
4. 결론
〈參考文獻〉
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0