메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조현석 (현대자동차) 이병림 (현대자동차) 장세현 (현대자동차) 박영대 (현대자동차) 김민준 (현대자동차) 황상우 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제26권 제6호
발행연도
2018.11
수록면
717 - 727 (11page)
DOI
10.7467/KSAE.2018.26.6.717

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, many people use cars not simply as a means of transportation, but also as a means to enjoy the act of driving the vehicle. In addition, various vehicle performance, such as ride comfort and handling stability, are being required. In response to these needs, car companies are committed to developing vehicles by improving the driving performance starting from the design phase. Research for the improvement of ride comfort and handling stability is becoming more important with the increasing sophistication of cars. This paper describes a process by suspension and steering components of the dispensing system in order to review the effect on driving performance by using an analytical method, and utilizing the DOE for the review to derive the most definitive factor regarding performance variation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 설계 인자 선정
3. 주요 설계 인자 공차 설정 방법
4. 결과 및 고찰
5. 결론
References

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-556-003548909