메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이호성 (자동차부품연구원) 원종필 (자동차부품연구원) 조중원 (자동차부품연구원) 임택규 (자동차부품연구원) 전한별 (자동차부품연구원) 한만승 (고아정공 모터연구소) 김정일 (CEDIC) 김용찬 (고려대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2018 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2018.6
수록면
1,241 - 1,246 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study was to investigate performance characteristics of hybrid cooling system with scroll type electric compressor in a commercial vehicle. Tested hybrid cooling system had additionally the electric compressor besides present mechanical compressor to use selectively according to operating conditions. Applied electric compressor is scroll type and has 18.0 ㏄ displacement. In order to analyze performance characteristics of hybrid cooling system with respect to cooling capacity and COP(Coefficient of Performance), other components including two different types of compressors were installed and tested under various operating conditions such as compressor speed and air flow rate of the evaporator. When the electric compressor was operated with 4,500 rev/min, cooling capacity was about 4.0㎾ and COP was 3.5. To analyze hybrid system operating characteristics due to reasonable cooling capacity with electric compressor operation, mechanical compressor and electric compressor was operated by turns every 10 minutes under certain system operating conditions. Because surge pressure was found when two compressors was switched, operating strategy was required to have some time to balance the system pressure.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 장치 및 방법
3. 실험 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0