메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Purevkhand Janchiv (Chungbuk National University) Seung-Man Kang (Chungbuk National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제49호
발행연도
2018.10
수록면
463 - 486 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The language ability of EFL teachers is one of influential factors on students’ motivation and attitudes towards language learning (Madrid et al., 1993; Usman et al., 2016). One of the ways that Mongolian EFL teachers increase their language ability is to take courses offered by Institute of Teachers Professional Development (ITPD), which is in charge of in-service programs for primary and secondary school teachers in Mongolia. According to the survey conducted for this paper among 146 secondary school teachers of English, the ITPD program is not seen to be satisfactory enough to meet the needs of those EFL language teachers. This is largely due to the fact that the program consists solely of pedagogical courses for language teaching methodologies and skills. Accordingly, I suggest that the program should include content courses specifically designed to enhance EFL teachers’ language proficiency so that the program is complete with teacher development as well as professional development.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0