메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김동희 (현대모비스) 권형주
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2018년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2018.11
수록면
478 - 483 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the effect of the system on the torsion bar stiffness of the Electric Power Steering.
The MDPS system mainly functions to assist the driver"s torque in the vehicle. Its components can be roughly classified into torsion bar, torque sensor, motor sensor, ECU, and motor.
When the driver steers, the torsion bar is twisted and the torque sensor measures the torsion angle of the torsion bar. Therefore the motor is finally driven according to the steering torque magnitude of the driver.
Recently, the stiffness of the torsion bar has been increased to improve the response of the MDPS. In this paper, the system frequency response was measured and analyzed to determine the influence of the system on the stiffness increase of the torsion bar. In conclusion, this study was designed to increase the sampling frequency in order to increase the system phase and analyze the gain-phase of the logic to verify its effect.

목차

Abstract
1. 서론
2. 토션바 강성
3. 시스템 영향성 분석
4. 시스템 성능 향상
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000204657