메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김용탁 (지엠테크니컬센터코리아) 홍일민 (지엠테크니컬센터코리아)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제27권 제5호
발행연도
2019.5
수록면
399 - 404 (6page)
DOI
10.7467/KSAE.2019.27.5.399

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Brake disc anti-corrosion performance has been improved in various ways for customer emotional satisfaction. Ferritic nitrocarburizing(FNC) is one of the methods used for anti-rust surface treatment, and it is currently in the spotlight as a brake disc rust prevention method. However, there are different kinds of performance requirements for brake corner system to satisfy customers, and every so often, several test results are found to be inconsistent. The brake friction value setting compromising with the other performance is the first priority in brake system development in order to have a sufficient fundamental “braking” function. In this paper, we studied the effect of the brake friction value by FNC compound layer thickness with scaled dynamometer testing, and we determined how the anti-corrosion performance shows for each respective case via complex environment salt spray testing.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000541746