메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제15권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
47 - 58 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the relationship between interactive peer play and behavioral self-regulation. The subjects were 286 preschool and daycare center children in Gyeongbuk Province, South Korea. The children ranged in age from 3 to 5 years (M= 65.21 months). Twelve of their teachers contributed ratings for interactive peer play and behavioral self-regulation. Pearson correlation and stepwise type analysis were used in the analysis of the data. The major results of this study were as follows. First, a significant relationship was found between interactive peer play and behavioral self-regulation. Secondly, Play Interaction was found to explain 20.2% of young children’s behavioral self-regulation. Play Disruption and Play Interaction explained 9.3% of self-inhibition. Play Disconnection explained 5.3% of Self-inhibition, and Play Disconnection explained 5.3% of Self-assertion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0