메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국세계지역학회 세계지역연구논총 세계지역연구논총 제34권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
177 - 205 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to assess the impact of decentralization on the implementation of a performance management system (PMS) in public secondary education in Tanzania. The study used a qualitative approach, with some quantitative features. A number of classroom teachers and school leaders were surveyed using questionnaires to collect data on the decentralization and implementation of a PMS in schools. The data was analyzed using grounded theory and was coded and grouped into themes. The findings revealed that decentralization complicates the implementation of a PMS for the teachers. A teacher’s promotion and career development followed the traditional system, and no follow-up actions were taken when teachers perform poorly. However, teachers agreed that the implementation of a PMS has generally improved teamwork, punctuality, and attendance among teachers. Given the importance of teachers as educators, the study recommends the government redesign the teachers’ appraisal system to be more relevant to their working environment and include realistically measurable indicators.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0