메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제12권 제2호
발행연도
2004.1
수록면
181 - 208 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The opening lines of Elizabeth Barrett Browning’s Aurora Leigh declare the heroine’s will to self-determination and self-assertion as a woman writer, yet these very lines also adopts the trope of portrait painting to express this female will. Using the trope as a signpost, this paper focuses on the three actual portraits of women featured in the poem: the death portrait of Auroras mother, the portrait of Kate Ward by Vincent Carrington, and the ancestral portrait of Lady Maud, to save which Romney risks his life and limbsand lost his sight. Hitherto largely (the case of the first) or totally (the latter two) ignored by critics, these portraits function as the site in which the thematic of the gazethe power struggle between the defiant female and the dominating male gazesis played out. I argue that by reading these portraits in the light of the sexual politics of the gaze we can reconstruct the feminist theme of Aurora Leigh, namely, representation of woman (determined by man) and womans struggle for self-representationand her ultimate triumph.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0